سیلیکات ها

سیلیکات سدیم

سیلیکات سدیم یا آب شیشه به دو صورت جامد و مایع در دسترس است و دارای رشیو های متفاوت (نسبت سیلیس به سودا را گویند) برای کاربرد های گوناگون می باشد. که از این بین میتوان به صنایع کارتن و مقواسازی، صنایع صنایع شوینده، صنایع ریخته گری و ذوب فلزات، کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی، صنایع فولاد، رنگ و رزین، سیمان سازی، محصولات ساختمانی ، صنایع نسوز، صنایع بتن، صنایع حفاری، صنایع پارچه، پتروشیمی، و الکترود سازی اشاره کرد.

سیلیکات پتاسیم

سیلیکات پتاسیم ( شیشه مایع یا آب شیشه) یک ماده شیمیایی بصورت مایع و یا جامد با شکل ظاهری بلورهای سفید است. سیلیکات پتاسیم دارای رشیو های متفاوت ( نسبت سیلیس به سودا را گویند ) برای کاربرد های متفاوت همچون کشاورزی، ساختمان، مرمت، رنگهای معدنی و الکترودها می باشد.

سیلیکات آلومینیوم

سیلیکات آلومینیوم پودری سفیدرنگ با دانه بندی ریز است که از ترکیب اکسید آلومینیوم و دی اکسید سیلیکون به دست می‌آید. از جمله صنایعی که از آلومینیم سیلیکات استفاده می‌کنند می‌توان به صنایع رنگ و رزین، صنایع تولید چسب، صنعت کود و سموم شیمیایی، صنایع شوینده، به عنوان نسوز در صنایع سرامیک سازی و همچنین به عنوان استحکام‌ دهنده در صنعت کامپوزیت اشاره کرد.

سیلیکات روی

پلی سیلیکات روی nPZS به شکل پودري سفيد رنگ بوده و از گروه مواد معدني مي باشد كه به كمك فرآيند نانو ساخته شده است. اين محصول به دليل سنتزي بودن داراي فرمولاسيون و كيفيت ثابت است و در صنايع مختلف مي تواند به عنوان مكمل يا جايگزين كامل اكسيد روي براساس گرید اکسید روی، از ۳۰ تا ٪ ۱۰۰ جایگزین گردد و همينطور به عنوان افزودني آنتي باكتريال نیز از آن استفاده می شود. از این ماده در صنایعی همچون صنعت لعاب، صنعت لاستیک و صنعت رنگ و رزین استفاده می شود.